Sider

lørdag den 20. februar 2016

NYT (NEGLE)LIV

Jeg har altid haft rigtig "trælse" negle. Skrøbelige. Flossede og knækkede så let som ingenting. Så størstedelen af mit liv gemte jeg mine hænder væk.

Indtil for ca 7 år siden hvor jeg fik lavet gele-negle. Dem havde jeg så på uafbrudt i ca. 6 år, og i den periode begyndte jeg at interessere mig rigtig meget for neglens anatomi, neglepleje osv.
I foråret 2015 valgte jeg at sige farvel til mine gelenegle, og prøve at have helt naturlige negle og se hvad neglepleje kunne gøre for mig. Primært handler det om at tilføre neglen en masse fugt i form af negleolie. Negleolie er beriget med forskellige olier og vitaminer der hjælper med at holde neglene sunde. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi troet at jeg skulle opleve den kæmpe ændring, så jeg tænkte ikke over at tage et før-billede ...

Men altså, med daglig pleje med negleolie 3-5 gange om dagen begyndte mine negle at vokse, og vokse, og vokse!!! Jeg har stadig ikke de pæneste naturnegle, det er som om der ikke er ret meget "pigment" i og de er nærmest gennemsigtige. Men det er lige meget, for jeg har jo altid neglelak på alligevel :-p
Og med nøgne negle åbner sig et helt nyt kapitel for mig. Jeg skal feks. bruge basecoat og skal til at finde frem til hvilken der er god for mig. Holdbarheden af neglelak har nu betydning, hvorimod da jeg havde gele på holdt neglelak fint i flere uger.

MEN!! Det kræver disciplin hvis jeg vil beholde de lange negle. For bare 1-2 dage uden olie, så siger det "knæk knæk knæk" :-/

Jeg tog lidt billeder løbende:




Jeg bruger olie fra Artistic Nails og jeg er VILD med den!! Den dufter SÅ godt, og effektiviteten taler jo for sig selv. 

Dette er den længde jeg synes er pænest. Og nu hvor jeg ser billederne, giver det blod på tanden til at komme igang med en god vane, med negleolie dagligt så jeg kan få længere negle. 







De sidste 4 billeder tog jeg inden jeg filede dem korte igen. Jeg var bange for at de ville knække, for der er vel trods alt en grænse for hvor lange de kan blive ... Meeeen det ser nu godt ud med neglelak på <3 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar